Już ponad 2000 nauczycieli dołączyło do projektu „Przystań w sieci”

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty.
„Przystań w sieci” to inicjatywa Facebooka, NASK i UNICEF Polska.

© UNICEF/Ueslei Marcel

Już ponad 2000 nauczycieli dołączyło do projektu „Przystań w sieci” przygotowanego przez Facebook, NASK i UNICEF Polska. Szkoły nadal mogą się zgłaszać, projekt trwa do końca roku szkolnego 2020/2021.

„Przystań w sieci” to inicjatywa Facebooka, NASK i UNICEF Polska, której celem jest zwiększenie wiedzy nauczycieli oraz uczniów w zakresie bezpieczeństwa w internecie. Od startu programu w październiku 2020 r., dołączyło do niego ponad 2000 nauczycieli i 20 000 uczniów z całego kraju. Wszystkie kursy są dostępne na stronie www.przystanwsieci.pl.

Celem projektu „Przystań w sieci” jest wykształcenie umiejętności krytycznej oceny treści oraz wyposażenie odbiorców w kompetencje niezbędne do radzenia sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w sieci. W warunkach zdalnej edukacji, świadomość na temat odpowiedzialnego korzystania z internetu oraz edukowanie młodzieży w zakresie bezpieczeństwa online w sposób atrakcyjny i angażujący są szczególnie ważne. 

 – Cieszymy się, że materiały edukacyjne, które stworzyliśmy razem z ekspertami NASK i UNICEF Polska spotkały się z tak entuzjastycznym przyjęciem nauczycieli oraz uczniów – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce i krajach bałtyckich. – Jako Facebook aktywnie pracujemy nad zapewnieniem bezpieczeństwa użytkowników oraz podnoszeniem wiedzy cyfrowej, szczególnie wśród najmłodszych członków naszych społeczności, którzy coraz więcej czasu spędzają w internecie. To ambitny cel, dlatego jesteśmy dumni, że poprzez projekt „Przystań w sieci” możemy go skutecznie realizować – dodaje.

Głównym elementem „Przystani w sieci” stworzonej przez Facebook, NASK PIB i UNICEF Polska jest platforma e-learningowa zawierająca sześć dedykowanych modułów edukacyjnych: „Prywatność w sieci”, „Cyberprzemoc”, „Cyberzagrożenia”, „Szkodliwe i niebezpieczne treści”, „Cyfrowe ślady i reputacja online” oraz „Fałszywe informacje”. Dla nauczycieli i uczniów przygotowano także wiele dodatkowych materiałów pogłębiających wiedzę.

 – Projekt „Przystań w sieci” spotkał się z pozytywnym odbiorem szerokiej grupy nauczycieli i uczniów. Cieszy nas to ogromnie, że podjęte we współpracy z partnerami działania mające na celu kształtowanie świadomości młodego pokolenia w zakresie bezpieczeństwa online, stały się częścią programów nauczania w wielu szkołach, które dołączyły do projektu. Dzięki takim inicjatywom możemy skutecznie zadbać o to, aby dzieci i młodzież były świadome swoich praw, które mają też zastosowanie w internecie – dodaje Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

 – Zainteresowanie projektem „Przystań w sieci” to dowód na to, że takie działania świetnie wpisują się w potrzeby nauczycieli. Ostatni rok był dla wielu z nich przyspieszonym kursem poruszania się po cyfrowym świecie – mówi Agnieszka Żeglińska, dyrektor ds. Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Ekosystemu OSE w NASK. – Cieszę się, że NASK, jako ekspert w dziedzinie bezpieczeństwa w sieci, wspiera nauczycieli i poszerza ich kompetencje. Cyfrowe zagrożenia dotyczą coraz większej liczby dzieci i młodzieży, dlatego tak ważne jest, aby kadra pedagogiczna wiedziała, jak im zapobiegać i reagować, gdy się wydarzą. „Przystań w sieci” doskonale odpowiada na te wyzwania.

Realizacja projektu przewidziana jest do końca roku szkolnego 2020/2021. W ramach „Przystani w sieci”, 30 marca oraz 13 kwietnia 2021 r. odbędą się dwie konferencje online dla nauczycieli. Wydarzenia będą dostępne dla wszystkich pedagogów, który chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat świadomego korzystania z internetu. Liczba miejsc jest ograniczona, a rejestracja na wydarzenia zostanie ogłoszona już wkrótce.

Oprócz konferencji tematycznych dla nauczycieli, zostanie również zorganizowany konkurs dla szkół. Zadaniem uczniów, którzy wezmą w nim udział będzie zaplanowanie społecznej kampanii informacyjnej poruszającej tematykę kursów dostępnych na platformie www.przystanwsieci.pl.

Projekt „Przystań w sieci” został objęty patronatem honorowym Prezesa Rady Ministrów. Wszystkie placówki, które zrealizują projekt zgodnie z jego założeniami, otrzymają Certyfikat Szkoły Promującej Świadome Korzystanie z internetu w roku szkolnym 2020/2021.

Więcej informacji jest dostępnych jest na platformie www.przystanwsieci.pl oraz na stronach organizatorów na Facebooku:

Przestrzeń from Facebook https://www.facebook.com/PrzestrzenFb

NASK https://www.facebook.com/NASKpl

UNICEF Polska https://www.facebook.com/unicefpolska 

W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu:

Biuro Prasowe Facebooka – Piotr Czarniak, tel. 609 520 578, piotr.czarniak@hkstrategies.com
NASK PIB – Bartosz Loba, tel. 693 220 713, media@nask.pl 
UNICEF Polska – Monika Kacprzak, tel. 509 224 588, mkacprzak@unicef.pl

Zobacz również

Młodzi w Europie 2024 – warsztaty UNICEF Polska i Biura Parlamentu Europejskiego w Polsce

Młodzi w Europie 2024 – warsztaty UNICEF Polska i Biura Parlamentu Europejskiego w Polsce

9 czerwca 2024 odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. Do wyzwań reprezentantów w nowej kadencji będzie należeć podjęcie szeregu decyzji, które będą mieć realne przełożenie na życie najmłodszych obywateli Wspólnoty.

Więcej
Prawa dziecka to nasz priorytet – spotkanie organizacji pozarządowych

Prawa dziecka to nasz priorytet – spotkanie organizacji pozarządowych

Ratyfikując Konwencję o prawach dziecka polski rząd zobowiązał się do przestrzegania zapisów tego dokumentu oraz regularnego raportowania postępów z ich realizacji. UNICEF Polska i inne organizacje pozarządowe spotkały się, aby omówić wspólne działania niezbędne do prowadzenia skutecznej polityki na rzecz dzieci.

Więcej
Jak radzić sobie ze stresem

Jak radzić sobie ze stresem

Roli rodzica może towarzyszyć prawdziwy rollercoaster uczuć — od poczucia szczęścia i miłości przez zmartwienie, niepokój, a potem znowu radość. Taka zmienność nastrojów potrafi być stresująca. Poznaj proste i sprawdzone sposoby na zmniejszenie negatywnego wpływ stresu.

Więcej